Selleks, et ettevõtte saaks aru enda kliendikesksuse tasemest, mõistaks, mis on paigas ja mis vajab arendamist, on hea viia läbi ekspertiisid erinevatel teemadel. Nagu näiteks: kliendikeskne toimimine kui tervik, kliendikeskne strateegia, kliendikogemuse loomine ja töötajakogemuse loomine. Need on omavahel seotud teemad, kuid vajadusel on võimalik keskenduda igale neist eraldi.
Kliendikesksuse ekspertiisi meetod on välja töötatud magistriõpingute käigus ja küsimustik ning analüüsimeetod on tunnistatud toimivateks ja valiidseteks. Terviklik lähenemine ettevõtte kliendikesksusele teeb selle uuringu unikaalseks.
Selleks, et ettevõtte saaks aru enda kliendikesksuse tasemest, mõistaks, mis on paigas ja mis vajab arendamist, on hea viia läbi ekspertiisid erinevatel teemadel. Nagu näiteks: kliendikeskne toimimine kui tervik, kliendikeskne strateegia, kliendikogemuse loomine ja töötajakogemuse loomine. Need on omavahel seotud teemad, kuid vajadusel on võimalik keskenduda igale neist eraldi.
Kliendikesksuse ekspertiisi meetod on välja töötatud magistriõpingute käigus ja küsimustik ning analüüsimeetod on tunnistatud toimivateks ja valiidseteks. Terviklik lähenemine ettevõtte kliendikesksusele teeb selle uuringu unikaalseks.
Ekspertiisi käigus:
Olenevalt ettevõtte suurusest, juhtimise tasemete rohkusest ning ootustest kestab analüüsiprotsess minimaalselt 2 kuud. Meetodiga tutvumiseks on võimalik läbi viia näidisküsitlus.
Ekspertiis sisaldab:
Iga loodud kliendikogemuse mõõtmise süsteem omab oma tugevusi ja arenguvajadusi. Olles ise süsteemi looja ja kasutaja võib olla kujunenud olukord, kus enam ei märgata võimalikke puudujääke. Kogemus näitab, et paljudes ettevõtetes kas üle- või ala küsitletakse kliente. Tihtipeale pole läbi mõeldud tegelik tagasiside kogumise eesmärk, pole osatud määratleda tagasiside kohaseid ootusi mahtude osas või ei ole läbi mõeldud tagasiside käsitlemise protsess. Kõik see võetakse ekspertiisi käigus lauale.
Ekspertiisi käigus:
Olenevalt ettevõtte ootustest kestab analüüsiprotsess minimaalselt 1,5 kuud.
Ekspertiis sisaldab:
Kliendikogemuse juhtimise kompetentside hindamine võimaldab kliendisuhtluse eest vastutavatel juhtivtöötajatel ettevõttele paremat väärtust luua. Kliendikogemuse juhtimise kompetentside mudel koosneb olulistest oskustest ja oskusteabest, mis peab ettevõttes tervikuna leiduma ja mis peavad olema valdkonda juhtival töötajal. Koostöös Sinulab´i meeskonnaga pakume välja töövahendid, mille abil saab pädevust ja asjatundlikkuse tasemeid kaardistada ja hinnata.
Mida annab ettevõttele kliendikogemuse juhtimisega seotud kompetentside kaardistus?
Üldarusaama, millised kompetentsid peaksid olema ettevõttes selleks, et oleks tagatud kliendikeskne areng ja kas ettevõttes on vajaminevad pädevused kirjeldatud.
Tuginedes ettevõttes kirjeldatud tuumkompetentsidele on üles ehitatud kõikide töötajate kompetentsimudelid. Kui organisatsioonis ei ole kliendikesksusega seotud vajaminevad pädevused fookuses ja kirjeldatud, siis ilmselt ei ole ka Sinu kompetentsimudelis kõiki vajalikke oskuseid olemas.
Eneseanalüüsi käigus saad:
Soovi korral saad enesehindamise protsessi kaasata ka oma juhi või kaastöötajad. Kaastöötajate peegeldus annab Sulle väärtuslikku lisainformatsiooni, kuna iseennast hinnates võib esineda kas üle- või alahindamist.
Tulemusena valmib personaalne raport, kus on:
Lisaks toimub Sinuga individuaalne kohtumine, kus selgitatakse tulemusi ja antakse soovitusi võimalikuks edasiseks arenguks. Kompetentside hindamise protsess koosneb eelkohtumisest, hindamisprotsessist ja tulemuste arutelust. Kogu protsessi läbimiseks tuleb arvestada umbes neli nädalat alates soovi avaldamisest.
Loe kompetentside kohta artiklit SIIT.